Każda firma, która już podejmie decyzję o obecności na Facebooku powinna dokładnie przeanalizować, w jaki sposób skutecznie się reklamować. Z pozoru wydaje się to bardzo proste – dodać ciekawe posty, wykupić reklamę i gotowe! Jednak zderzenie z rzeczywistością może być bardzo bolesne, ponieważ panuje tam duża konkurencyjność, a użytkownicy są już zmęczeni nadmiarem informacyjnym, często pomijając nawet te istotne wiadomości, które do nich kierujemy.
Skuteczna reklama na Facebooku wcale nie jest taka prosta, jakby się wydawała! Naturalnie, można prowadzić profil ciekawie, z pomysłem, jednakże czasami jest to po prostu za mało, aby notować takie same wyniki, jak konkurencja. Gdzie tkwi sekret? Oto kilka pomysłów, jak skutecznie reklamować się na Facebooku!
Zadbaj o spójny przekaz
Zaczynając swoją „przygodę” z wykorzystywaniem Facebooka w reklamowaniu swojej firmy, trzeba zadbać o to, by przekaz był jak najbardziej spójny. FanPage powinien zawierać kolorystykę, którą posługuje się przedsiębiorstwo – w zdjęciu głównym zwykle pojawia się logo, zdjęcie w tle najczęściej przedstawia produkty z oferty lub informuje o wykonywanych usługach. Każdy post – czy to zdjęcie, czy sam opis, czy recenzja artykułu, który się udostępnia, powinny zawierać słownictwo, którego używa firma przy tradycyjnej komunikacji, sposób zwracania się do klienta i tak dalej.
Niedopuszczalne jest publikowanie losowych treści, udostępniania grafik, które nie mają zupełnie nic wspólnego z ideą firmy (np. popularne niegdyś kotki czy demotywatory). W ten sposób powielamy to, co robią inni i im się nie udaje, a przecież chcemy się czymś wyróżniać, a skoro o tym mowa..
Zadbajmy o content!
Content – czyli treść. Powinna być wartościowa, taka, która daje coś osobie, która to czyta – ciekawe informacje, interesującą treść, wiadomości o promocjach czy rozszerzeniu oferty firmy. Trzeba się wyróżnić na tle konkurencji, a tylko oferując wartość dodaną, możemy zatrzymać przy sobie użytkowników, którzy będą chcieli korzystać z oferty i dalej obserwować profil w sieci.
Nie bój się zostawić pieniądze na portalu
Spójny przekaz i wartościowa treść to czasami niestety za mało. Zanim ktoś udostępni, poleci stronę dalej – musi przecież w jakiś sposób na nią wejść. A przy dużej konkurencyjności i powielaniu informacji przez rywali rynkowych, maleje szansa, że ktoś dotrze i do nas na FanPage. Dlatego też nie wolno rezygnować z płatnych rozwiązań na portalu.
Przypomina to pozycjonowanie. Tworząc nową, świeżą stronę internetową, korzystamy z takich usług, aby ktoś nas znalazł w sieci – podobnie jest na Facebooku! Aby ktoś nas znalazł, musi otrzymać sygnał, zobaczyć reklamę i zrozumieć, że tego właśnie potrzebujemy! Jako, że na portalu możemy skorzystać z wielu opcji dotarcia do klienta, każdy znajdzie rozwiązanie na miarę swoich potrzeb.
Źródło: https://mediaclick.pl/